Oracle en NVIDIA brengen wereldwijd Sovereign AI uit

Oracle en NVIDIA werken samen om snellere computing en generatieve AI-services te bieden, waardoor digitale soevereiniteit ontstaat om eigen nationale en persoonlijke data te beheren

Oracle past NVIDIA Grace Blackwell toe op OCI Supercluster, OCI Compute en NVIDIA DGX Cloud op OCI

Vilvoorde, 21 maart 2024 - Oracle en NVIDIA kondigden vandaag een uitgebreide samenwerking aan om wereldwijd soevereine AI-oplossingen te kunnen bieden. Oracle’s gedistribueerde cloud, AI-infrastructuur en generatieve AI-services, in combinatie met NVIDIA's versnelde computing- en generatieve AI-software stellen overheden en bedrijven in staat om AI-fabrieken uit te rollen.

Deze AI-fabrieken kunnen lokaal cloudservices draaien in de veilige gebouwen van een land of organisatie, met een scala aan operationele controles, die de soevereine doelen van diversificatie en het stimuleren van economische groei ondersteunen.

"Nu AI wereldwijd het bedrijfsleven, de industrie en het beleid verandert, moeten landen en organisaties hun digitale soevereiniteit versterken om de belangrijkste data te beschermen", aldus Safra Catz, CEO van Oracle. "Onze voortdurende samenwerking met NVIDIA en onze unieke mogelijkheid om cloudregio's snel en lokaal te implementeren, zorgen ervoor dat samenlevingen van AI profiteren zonder hun beveiliging in gevaar te brengen."

"In een tijdperk waarin generatieve AI de innovaties aanjaagt, is datasoevereiniteit een culturele en economische noodzaak," zegt Jensen Huang, oprichter en CEO van NVIDIA. "Oracle's geïntegreerde cloudapplicaties en infrastructuur, in combinatie met NVIDIA's snelle computing en generatieve AI-services, bieden de flexibiliteit en veiligheid die landen en regio's nodig hebben om hun eigen lot te bepalen."

Het volledige, Engelstalige persbericht vindt u in bijlage.

Over NVIDIA

Sinds de oprichting in 1993 is NVIDIA (NASDAQ: NVDA) een pionier in het versnelde computing geweest. In 1999 vond het bedrijf de GPU uit, die de opkomst van het PC-gaming in gang zette, computer-graphics naar een hoger plan tilde, het tijdperk van moderne AI inluidde en de sectorbrede digitalisatie stimuleerde. NVIDIA is nu een full-stack computing infrastructuurbedrijf met producten op datacenterschaal, die de sector herdefiniëren. Meer informatie op https://nvidianews.nvidia.com/.

Over Oracle

Oracle biedt geïntegreerde applicatiesuites plus een veilige, autonome infrastructuur in de Oracle Cloud. Ga voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL) naar oracle.com

Handelsmerken

Oracle, Java, MySQL en NetSuite zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle Corporation. NetSuite was het allereerste cloudbedrijf en luidde als zodanig het begin in van het nieuwe cloudcomputing-tijdperk.

Contact:

Oracle PR

CFF Communications

Niels Broekhof

NVIDIA PR

Cliff Edwards

+1.415.699.2755

Over Oracle

Oracle biedt suites van geïntegreerde applicaties en veilige, geautomatiseerde infrastructuur in de Oracle Cloud. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), ga naar oracle.com.

Handelsmerken

Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle Corporation.